VMC Studiemiddag

Abstract

De Vereniging voor Media- en Communicatierecht en de Vereniging voor Reclamerecht organiseerden op 25 juni 2010 een gezamenlijke studiemiddag over het onderwerp 'behavorial targeting'. Onder dit begrip valt onder meer het vastleggen van surfgedrag op het internet (bijvoorbeeld middels cookies) en het gebruik van deze gegevens om gericht te adverteren. Vanwege het steeds frequenter wordende gebruik van behavioral targeting en het feit dat er nieuwe Europese regels zijn opgesteld, is het debat over behavioral targeting weer opgelaaid.

Grondrechten, Privacy

Bibtex

Article{nokey, title = {VMC Studiemiddag}, author = {Zuiderveen Borgesius, F.}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/Mediaforum_2010_10.pdf}, year = {1222}, date = {2010-12-22}, journal = {Mediaforum}, number = {10}, abstract = {De Vereniging voor Media- en Communicatierecht en de Vereniging voor Reclamerecht organiseerden op 25 juni 2010 een gezamenlijke studiemiddag over het onderwerp \'behavorial targeting\'. Onder dit begrip valt onder meer het vastleggen van surfgedrag op het internet (bijvoorbeeld middels cookies) en het gebruik van deze gegevens om gericht te adverteren. Vanwege het steeds frequenter wordende gebruik van behavioral targeting en het feit dat er nieuwe Europese regels zijn opgesteld, is het debat over behavioral targeting weer opgelaaid.}, keywords = {Grondrechten, Privacy}, }