Polderpiraten voor anker

Abstract

Dit artikel bespreekt hoe de verwerving en consumptie van muziek, films, series, games en boeken zich tussen 2012 en 2017 in Nederland heeft ontwikkeld. Voor al deze soorten materiaal is de omzet in die periode gestegen, behalve voor boeken. De groep die weleens materiaal downloadt of streamt uit illegale bronnen is kleiner geworden voor muziek en games, gelijk gebleven voor films en series en licht gestegen voor boeken. Piraten consumeren echter veel vaker betaalde content dan niet-piraten. De vrees voor piraterij zou de ontwikkeling van e-boekabonnementen daarom niet in de weg moeten staan.

Auteursrecht, boeken, film, frontpage, games, muziek, nederland, piraterij

Bibtex

Article{Poort2019d, title = {Polderpiraten voor anker}, author = {Poort, J. and Ende, M. van der and Yagafarova, A.}, url = {http://www.tpedigitaal.nl/artikel/polderpiraten-voor-anker}, year = {1001}, date = {2019-10-01}, journal = {TPEdigitaal}, volume = {13}, number = {2}, pages = {97-111}, abstract = {Dit artikel bespreekt hoe de verwerving en consumptie van muziek, films, series, games en boeken zich tussen 2012 en 2017 in Nederland heeft ontwikkeld. Voor al deze soorten materiaal is de omzet in die periode gestegen, behalve voor boeken. De groep die weleens materiaal downloadt of streamt uit illegale bronnen is kleiner geworden voor muziek en games, gelijk gebleven voor films en series en licht gestegen voor boeken. Piraten consumeren echter veel vaker betaalde content dan niet-piraten. De vrees voor piraterij zou de ontwikkeling van e-boekabonnementen daarom niet in de weg moeten staan.}, keywords = {Auteursrecht, boeken, film, frontpage, games, muziek, nederland, piraterij}, }